Er hun sulten?

13. august 2008

Alder:
12 mdr.

Er hun sulten?

Hej Helen.

Jeg har tidligere skrevet til dig vedr. min datter Josefines spisevaner og søvnproblemer. I lørdags fyldte Josefine et år og umiddelbart burde hun vel kunne sove igennem nu uden nogen natflaske.... - det er dog imidlertid ikke tilfældet!

Josefine er, som jeg også har nævnt tidligere, en lille fin pige (vejer kun 8,5 kg) og spiser sparsomt, men er på trods af det i fin trivsel. Vi er dog noget bekymrede omkring Josefines aftenmåltid. Hun er jo nået en alder, hvor man gerne vil alting selv og det gælder selvfølgelig også med spisning. Det hele starter også fint (hun får serveret små tern kartofler, gulerødder mv.), men hun mister hurtigt koncentrationen og så ender maden på gulvet i stedet. Indtil for nylig fik vi lov at made hende med noget mos først, for så var vi ...

Annonce

... sikre på, at hun fik nok, men det gider hun heller ikke mere - det bliver bare spyttet ud. Så du kan nok forstå, at hun ikke får så meget indenbords.

Om natten er hun så begyndt at vågne flere gange og hun skriger lige indtil hun får en flaske - kan hun være sulten? Og i så fald, hvordan kan vi komme videre?

Det mærkelige er, at ifølge hendes dagplejemor spiser hun fint hos hende.... - hvad gør vi mon forkert????

Hun er samtidig ved at få kindtænder, men jeg mindes ikke at de tidligere tandfrembrud har ændret hendes spisemønster så meget.

Josefines far og jeg håber virkelig, at du kan give os nogle gode råd, for det er hårdt at skulle være vågen 3 gange om natten og så samtidig passe to fuldtidsstillinger..... Vi er efterhånden lidt desperate!

Med venlig hilsen

Josefines Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder