Brev:
Er hun sulten?
13. august 2008
Alder:
12 mdr.
Er hun sulten?
Hej Helen.
Jeg har tidligere skrevet til dig vedr. min datter Josefines spisevaner og søvnproblemer. I lørdags fyldte Josefine et år og umiddelbart burde hun vel kunne sove igennem nu uden nogen natflaske.... - det er dog imidlertid ikke tilfældet!
Josefine er, som jeg også har nævnt tidligere, en lille fin pige (vejer kun 8,5 kg) og spiser sparsomt, men er på trods af det i fin trivsel. Vi er dog noget bekymrede omkring Josefines aftenmåltid. Hun er jo nået en alder, hvor man gerne vil alting selv og det gælder selvfølgelig også med spisning. Det hele starter også fint (hun får serveret små tern kartofler, gulerødder mv.), men hun mister hurtigt koncentrationen og så ender maden på gulvet i stedet. Indtil for nylig fik vi lov at made hende med noget mos først, for så var vi sikre på, at hun fik nok, men det gider hun heller ikke mere - det bliver bare spyttet ud. Så du kan nok forstå, at hun ikke får så meget indenbords.
Om natten er hun så begyndt at vågne flere gange og hun skriger lige indtil hun får en flaske - kan hun være sulten? Og i så fald, hvordan kan vi komme videre?
Det mærkelige er, at ifølge hendes dagplejemor spiser hun fint hos hende.... - hvad gør vi mon forkert????
Hun er samtidig ved at få kindtænder, men jeg mindes ikke at de tidligere tandfrembrud har ændret hendes spisemønster så meget.
Josefines far og jeg håber virkelig, at du kan give os nogle gode råd, for det er hårdt at skulle være vågen 3 gange om natten og så samtidig passe to fuldtidsstillinger..... Vi er efterhånden lidt desperate!
Med venlig hilsen
Josefines Mor